faq - ofte stilte spørsmål
Jeg er deltaker
Checkin behandler tusenvis av transaksjoner hver dag for våre arrangører. Dersom du er belastet et beløp av Checkin betyr det at du har deltatt på et arrangement som bruker Checkin som påmeldingssystem. Du kan søke etter dine transaksjoner her!
Tips: Hvis du ikke får treff på dagen pengene er trukket, forsøk et par dager +/- da transaksjonsdato ikke alltid matcher bokført dato.
Send oss en henvendelse til support@checkin.no
-
-
Vanlig kortbetaling: dato for transaksjon, siste 4 sifre på kortnummer og beløp.
-
Faktura: dato for transaksjon, kontonummer det er betalt fra og beløp.
-
Vipps: dato for transaksjon, beløp og telefonnummer.
-
Dato for utsendelse av selve billetten defineres av arrangøren, så det kan være billettutsendelsen er satt frem til tid - nærmere arrangementsdato. Vi anbefaler deg å ta kontakt med arrangøren dersom du er i tvil.
Sjekk søppelpost i e-post innboksen.
Dersom du fremdeles ikke finner ordrebekreftelse eller billett – ta kontakt med support for å undersøke om bestillingen har gått gjennom.Jeg er arrangør
- Hos Checkin er det ingen oppstartskostnader eller månedslisenser. Checkin tar bare en liten del av billettinntektene dine – se prisoversikt her!
- Når du har solgt billetter vil du motta utbetaling påfølgende måned. Dette utbetales vanligvis 1 eller 2. dag den aktuelle måneden.
- Du kan ta betalt fra deltakere med kortbetaling, Vipps og faktura (EHF, e-post, post)
- Det er også mulig med direkte betaling via ordrerapport og kundekort. For mer informasjon ta kontakt med vår supportavdeling!
- I ordrerapporten inne på arrangementet kan du søke opp deltaker og klikke på bestillingsnummeret til venstre. Da får du opp ordrevinduet hvor det ligger små blyant-ikoner i de ulike rutene. Disse kan du klikke på for å gjøre endringer i de aktuelle feltene. Du kan også endre billett og tilleggsvalg ved å trykke på “endre” over billett/tilleggsoversikten til venstre. Les mer om endringer
her i vårt hjelpesenter!
- Åpne ordrerapporten på det aktuelle arrangementet og velg den aktuelle bestillingen ved å klikke på bestillingsnummeret til venstre. Da åpnes ordrevinduet og du kan klikke på knappen “meld av” - velg type refusjon. Ved refusjon, vil det dukke opp en ny knapp i bestillingsvinduet der det står "Tilbakebetal" og summen som skal tilbakebetales. Når du gjennomfører dette vil pengene overføres dit de kom fra. Les mer om refundering her i vårt hjelpesenter!
Denne funksjonen er tilgjengelig på siden bestillingssammendrag inne på arrangementet. Det gir deg mulighet som arrangør til å melde på deltakere manuelt, med fulle endringsmuligheter i pris osv.
Du kan lese mer om mulighetene her.
Slike feil skyldes som oftest at kontaktinformasjon er feil. Sjekk at faktureringsopplysninger er korrekt – e-post, organisasjonsnummer osv.
Be også deltaker sjekke søppelpost i innboksen sin.
Andre nyttige hjelpeartikler -
sortert fra A til Å
- Arrangement i Checkin – hvordan opprette og publisere
- Arrangementkalenderen – hvordan den fungerer
- Brukere i Checkin – hvordan legge til flere og definere rettigheter
- Embed - Hvordan bygge inn påmeldingsskjema på egen nettside
- Inkasso
- Innsjekk – scanne billetter
- Integrasjoner
- Kommunisere med deltakere – SMS og e-post fra systemet
- Rabatter i Checkin
- Rapporter i Checkin
- Uspesifisert påmelding - hvordan sette opp og håndtere i etterkant
- Venteliste – hvordan det fungerer