En introduksjon til Checkin!

I denne artikkelen vil vi trekke frem det viktigste du trenger å vite for å begynne å bruke Checkin. Denne gjennomgangen består av fire områder: Oppsett av kontoinnstillinger, oppsett av arrangement, økonomi, og hvordan man håndterer bestillinger.

 

 

HVORDAN...

  1. Sette opp dine innstillinger, legge inn kundeinformasjon og legge til brukere
  2. Komme i gang med å sette opp ditt første arrangement
  3. Håndtere bestillingene og hente ut rapporter
  4. Hvordan fungerer økonomi i Checkin?

 

 


1. Sett opp dine innstillinger, legg inn kundeinformasjon og legg til brukere

Innstillingene for din brukerkonto setter grunnlaget for flere funksjoner i Checkin. Hvor vil du ha betalt pengene? Hvem andre trenger tilgang i systemet og på hvilket nivå? Hvordan setter man inn egen logo på faktura? Vi anbefaler at man gjennomfører følgende steg: 

 

STEG 1:

  • Logg inn på "Min side".
  • Fyll ut kundekortet med all nødvendig informasjon.
  • Legg til brukere under "Brukere og rettigheter".

Ressurs: Hjelpeartikkel

 

 

 

 


2. Kom i gang med å sette opp ditt første arrangement

I Checkin er hver påmelding eller billettsalg et eget arrangement. Disse vil du kunne opprette i fanen "arrangement". Når du har opprettet arrangementet kan du når som helst komme tilbake og redigere og jobbe videre mot lanseringen av salget/påmeldingen. 

 

STEG 2: 

  • Opprett ditt første arrangement i fanen "Arrangement". Trykk på "Opprett nytt arrangement" og følg veiviseren. Du kan når som helst komme tilbake til oppsettet for å fullføre hvis du ikke blir ferdig.
  • Når du har publisert arrangementet vil du få oversikt over aktiviteten for salget i "Bestillingssammendrag" og lister over de påmeldte i "Ordrerapport". 

Ressurs: Hjelpeartikkel

 

 

 

 


3. Håndtere bestillingene og hente ut rapporter

Når arrangementet er publisert og påmeldingene begynner å komme inn, hender det at man trenger å gjøre endringer på vegne av en kunde. Mange trenger også å hente ut ulike rapporter om salg og forventet oppmøte. 

 

STEG 3: 

  • Lær deg hvordan du kan gjøre endringer, avmeldinger eller tilbakebetalinger i en bestilling.
  • Lær deg hvordan du kan kommunisere med deltakerne ved hjelp av e-post eller SMS i systemet.
  • Hent ut nyttige rapporter i Excel ved hjelp av ordrerapporten. 

Ressurs 1: Hjelpeartikkel om endringer i bestilling

Ressurs 2: Hjelpeartikkel om SMS og e-post

Ressurs 3: Hjelpeartikkel om rapporter

 

 

 

 

 


4. Hvordan fungerer økonomi i Checkin? 

Checkin er et påmeldingsystem hvor du både kan gjøre påmelding, ta betalt og håndtere fakturering på en enkel måte uten papirarbeid. Du har full kontroll på hva som har kommet inn, og utestående betalinger fra billettkjøpere. Pengene fra billettkjøperne kommer inn til din kundekonto i Checkin, og vil bli betalt ut ved månedskifte til din bedrifts kontonummer, sammen med et regnskapsbilag for den foregående måneden. Dette gjør også at du kan foreta tilbakebetalinger og endringer i faktura i vårt system. 

 

STEG 4: 

  • Få oversikt over hva som skjer i fanen "Økonomi"
  • Legg inn kontonummer og e-post til regnskap på "Kundeinformasjon" for å motta bilag hvis dette ikke er gjort
  • Bli kjent med "Åpne poster" og hvordan du kan håndtere fakturaer som ikke er betalt 
  • Sett opp kontoplan for regnskapsbilaget hvis du vil ha et mer oversiktlig bilag

Ressurs: Hjelpeartikkel

 

 

 

Lurer du på noe annet? Sjekk ut andre artikler i hjelpesenteret for flere tips og informasjon om funksjoner i systemet.