Med Checkin kan du gjøre innsjekk av deltakere ved ankomst til ditt arrangement. Vi forklarer deg hvordan dette enkelt kan utføres!
Gå til...
Introduksjon til innsjekk
Gi tilgang til brukere
Introduksjon til innsjekk med Checkin
Med Checkin kan du gjøre innsjekk av deltakere på flere ulike måter. Trenger du bare å registrere deltakere og hvor mange som er ankommet, kan du bruke vår app "Checkin event", eller bare bruke din PC/Mac. Ønsker du å printe navnelapp til deltakerne må du bruke desktop (PC/Mac) og du kan leie utstyr av oss, eller kjøpe dette selv.
Se egen artikkel for hvordan man bruker innsjekk med app her!
Se egen artikkel for hvordan du gjør innsjekk med navnelapper her!
Slik administreres innsjekk fra "min side" i Checkin
Hvis du skal ha innsjekk kan det være fordelaktig å ha minst en Mac/pc tilgjengelig, som man kan administrere endringer og sjekke ordre hvis noen har glemt eller ikke kan finne billetten sin. Her kan du også manuelt sjekke inn deltakere ved å søke dem frem.
Gå til innsjekkssiden:
Åpne arrangementets dashboard og trykk "Innsjekk".
Når du trykker her vil du komme til en egen innsjekksside.
Oversiktsbilde med forklaringer:
- Søkefelt: Her kan du søke etter deltakere
- Bestillingsnummer: Du kan klikke på dette for å komme til den aktuelle bestillingen.
- Veksle mellom å vise hele bestillingen eller kun en navneliste. Dersom du skal søke etter en person som ligger på en bestilling med mange navn, er det enklere å klikke på "vis kun navn" før du søker.
- Navneskilt: Her setter du opp informasjonen du ønsker at skal printes ut. Her ligger også link til driver for printer dersom du har PC.
- Hengelås - brukertilgang: Her kan du lage nye brukere som kun skal ha tilgang til innsjekkssiden.
I filmen nedenfor ser du hvordan innsjekksverktøyet fungerer i praksis!
Hvordan gi medarbeidere eller andre frivillige tilgang
For å legge til flere brukere som kan få tilgang til kun innsjekkssiden, trykker du på hengelåsen oppe i høyre hjørne på selve innsjekkssiden og legger til brukere med tilgang på lavere nivå.
Lag enten en bruker til hver, eller en generell som du gir alle tilgang til (bør gis med tilgangsnivå "skrivetilgang" eller høyere). Brukere du lager her, får kun tilgang til innsjekk. Skal dere bruke flere ulike mobiltelefoner må https-koden fra vinduet som dukker opp deles med de andre som skal gjøre innsjekken, slik at dere er logget inn i samme vindu.