Hva er unikt med Checkin?

Som salgssjef i Checkin, en norsk leverandør av påmeldingssystem, får jeg ofte spørsmålet om hva som gjør oss unike i markedet. I denne artikkelen vil jeg ta for meg fire elementer som gjør oss til det naturlige førstevalget til mange event-arrangører; vår økonomimodul, vårt ultrafleksible system, vår høye servicegrad og hvordan våre løsninger kan tilpasses din branding – en pakke som gjør at vi har få eller ingen naturlige konkurrenter.

1. En sterk økonomimodul som er “motoren” i plattformen

Penger er ofte livsnerven i et arrangement. Kronene betaler hele moroa, og de må inn – noe som kan være både til glede og besvær, for eventansvarlig og regnskap. Noen spørsmål som melder seg er: 

  • Hvilke betalingsløsninger skal vi tilby? Kort, Vipps, faktura … alle?

  • Hvilke avtaler må vi inngå med VISA, Mastercard, Vipps osv.?

  • Hvem fakturerer?

  • Hvordan sjekker vi om folk betaler for seg?

  • Hvordan gjør vi det med oppfølging og purring? 

Som du sikkert skjønner er Checkin sterk på økonomisiden. Det påmeldingsløsningen får mest skryt for er økonomimodulen. Den er motoren i systemet og grunnen til at vi går for å være “regnskapsførerens bestevenn”. Det er her vi legger ned mest penger og utviklingstimer, og hvor vi skal være ledende.

Les også: Ikke glem regnskap når du planlegger arrangementet ditt

Men hva betyr det i praksis for deg? Enkelhet, først og fremst. Du trenger bare å forholde deg til én løsning, og så kan du bruke resten av tiden til å lage et kjempebra event.

For der konkurrentene våre tvinger deg til å koble på Stripe, PayPal eller andre betalingsløsninger, har vi valgt en annen vei. Du trenger ikke å tegne avtale med VISA, Mastercard eller Vipps. Du får alt i Checkin, da vi har tegnet avtaler med disse for deg allerede. 

Konkurrentene våre tilbyr ofte ikke faktura som betalingsform. Checkin har en innebygget fakturagenerator. Så vi fakturerer for deg. Helt automatisk. Bare her kan du spare mye tid og penger.

Så hvordan får du inn pengene, når alt ligger i Checkin? 

Vi henter inn pengene og setter dem over på din konto i slutten av hver måned. Du trenger ikke å stresse med å lage en Vipps-bedriftskonto. Du kan bruke tiden på andre ting, som å lage et uforglemmelig event.

2. Stor fleksibilitet og valgfrihet på viktige funksjoner

Jeg liker å si at Checkin har det beste fra to verdener. Systemet er både brukervennlig og fleksibelt. La meg illustrere. En funksjon i Checkin kan ha flere ulike bruksområder ut fra hvilken type event du arrangerer, enten det er et sportsarrangement, konsert eller en messe. 

Ta for eksempel funksjonen vi kaller innsjekk/adgangskontroll. Det er en funksjon mange andre systemer også har, hvor du skanner billetten for å registrere personen som ankommet i systemet ditt.

I Checkin kan du bruke denne funksjonen på flere andre måter i tillegg når du scanner deltakernes billetter (gjerne på ulike steder i arrangementet):

  • Kontrollere om de som står i køen til foodtrucken har kjøpt matbillett

  • Sikre at det ikke kommer mer enn 500 personer inn i et rom pga. brannvernforskrifter

  • Sjekke hvor mange elever som har gått ut og inn av bussen

  • Telle passeringer på en festival

  • Og så videre …

Det med å bruke funksjonen som et telleverk på antall passeringer på en festival er et godt eksempel på å hente inn data som senere kan brukes til å analysere hvordan folk beveger seg rundt i et event. Det kan gi innsikt til neste års planlegging. Kanskje du så at 15 000 personer passerte på punkt 1, mens kun noen få passerte på punkt 2. Hva kan du gjøre for å fordele trykket på disse to.  

Det er mange andre funksjoner i Checkin som du kan tilpasse, skru av eller på. For eksempel kan du bestemme hvorvidt påmeldte skal kunne gjøre endringer i bestillingen sin eller ikke – og eventuelt frem til hvilken dato.

Påmeldingsskjemaer kan også tilpasses etter eget ønske, og sammenlignet med mange av konkurrentene gir Checkin store tilpasningsmuligheter for både enkle og mer avanserte skjemaer med mange valg og “konsekvensvalg”: velger du A, får du også valget om B og C.

3. Lykkes du, lykkes vi – gratis lisens og høy servicegrad

Vi får ofte mye skryt for at vi er serviceorienterte. For å være helt ærlig så har vi ikke noe valg: Prismodellen vår er slik at hvis du lykkes, så lykkes vi. Jeg tror det er en sunn filosofi og et godt utgangspunkt for ethvert samarbeid.

Mange av våre konkurrenter har en fast månedspris med bindingstid. Med Checkin slipper du det. Det koster deg null å ha løsningen. Vi tar kun en liten fastpris for hver billett du selger pluss et transaksjonsgebyr. På gratisarrangementer tar vi 8 kroner per billett. 

Det er mange måter å få hjelp på. Du kan ringe kundesenteret, sende oss en e-post eller lese instruksjonstekster og se videoer på hjelpesenteret vårt. I snitt får du svar på samme arbeidsdag.

4. Full kontroll på ditt eget design og merkevare

Det at vi lar deg legge et Checkin-påmeldingsskjema rett på din egen hjemmeside (embed-funksjon) luker vekk femti prosent av konkurrentene våre.

Det at du kan style skjemaet akkurat slik du vil (endre fonter, farger, titler, knapper) luker bort 25 prosent flere. Du slipper å ha Checkin-brandingen på skjemaet ditt – vi forblir ditt hemmelige våpen, og lar deg skinne. 

Oppsummert

Checkin er et unikt event registration system som tilbyr en rekke funksjoner som gjør det til et attraktivt valg for event-arrangører. En av de største fordelene med Checkin er den kraftfulle økonomimodulen som gjør det enkelt å håndtere betalinger og regnskap. I tillegg tilbyr Checkin et ultrafleksibelt system med mange valgfrie funksjoner, høy servicegrad og mulighet for å tilpasse løsningene til din branding. 

Opprett gratis arrangørkonto her, og test ut Checkin, da vel! 😊