Slik fungerer Checkin sin prismodell

 

Har du noen gang lurt på hva det faktisk koster å bruke Checkin? Da kan vår salgssjef Chris gi deg svaret!

- Vi ønsker å være helt ærlige og transparente; hos oss skal det ikke dukke opp skjulte kostnader, forteller Chris.

Vi vil at du skal lykkes

Når du velger et påmeldingssystem, finnes det selvsagt ulike prismodeller å forholde seg til. En modell mange følger er at kunden betaler en form for fast kostnad, enten månedlig eller årlig. Da har du også gjerne transaksjonskostnader i tillegg til det faste beløpet. Vår prismodell tar derimot kun utgangspunkt i hva du faktisk bruker Checkin til, nemlig å selge billetter.

– Dette vil si at vi tar betalt når du lykkes med ditt arrangement og selger billetter, forteller Chris.

Vi har valgt denne modellen fordi vi ønsker å følge prinsippet «lykkes du, lykkes vi».

Når vi har et slikt prisprinsipp, nyter selvsagt Checkins kunder godt av dette.

– Med en slik prismodell skjerpes også vår innstilling til at service, opplæring og oppfølging alltid skal være på topp. Dessuten deler vi gladelig tips og triks via våre kanaler som skal øke kvaliteten og salget av kundenes arrangementer, fortsetter Chris.

Vi ønsker hele veien å tilby kundene våre et knallgodt produkt som ikke koster skjorta. Derfor er det helt gratis å opprette konto hos Checkin. Det er først når du begynner å selge billetter, at vi tjener penger, forteller Chris. Enkelt forklart ser prismodellen vår slik ut:

Checkin tar 8 kr eks. MVA + 2 % per billett du selger. I tillegg kommer det et transaksjonsgebyr på 2.5 %.

– Når jeg snakker med kunder forklarer jeg prismodellen enda enklere, Checkin tar 4.5 % + 8 kroner per billett du selger.

Bruk oss «gratis» - la deltagerne dekke utgiftene

Chris skyter også inn at noen av våre kunder i «praksis» bruker Checkin «gratis».

– Grunnen til at vi kan si dette, er at vi tilbyr en billettavgift hvor deltakerne dekker kostnadene Checkin tar, forklarer han. Når en deltar på ulike eventer, er deltakerne ofte vant til at en billettavgift legges på når de skal betale på nett. Dette er ofte et lite beløp på typisk 30 kroner som utgjør en liten forskjell for deltakeren, men for deg som arrangør betaler regningen seg selv med denne modellen, smiler han.

Vi støtter ideelle organisasjoner

Det er også verdt å nevne at ideelle organisasjoner har et fortrinn hos Checkin, da det er her Checkin startet. Da Kristian Løining, gründeren, startet Checkin i 2008, ble dette gjort med en visjon om å effektivisere og organisere ideelle organisasjoner, også med tanke på å kunne bruke de frivillige ressursene til de oppgavene som virkelig betyr noe - og ikke til administrasjon og manuelt, gjentakende arbeid.

Denne visjonen er en stor del av Checkin sin ryggrad. Derfor heier Checkin fremdeles på ideelle organisasjoner, da disse legger til rette for mange gode aktiviteter og arrangementer rundt om i landet for folk som virkelig trenger tilbudene. Vi vet at dette ofte krever frivillig arbeidskraft og at tilbudene som regel bygges på lave budsjetter.

En av måtene vi gir tilbake til det ideelle, er ved å tilby lavere pris hvis de bruker Checkin. – Ideelle organisasjoner betaler da kun 3 kr + 3.5 % per billett de selger. I tillegg får ideelle organisasjoner de 500 første billettene for avgiftsfrie arrangementer, gratis.

 
Er du usikker på hva ditt neste event vil koste deg som arrangør når du bruker Checkin?

Prøv vår priskalkulator da vel!