Checkin for kursarrangører: Den beste måten å organisere kursene på
Mange kjenner Checkin som det beste og mest fremoverlente systemet for påmeldingsløsninger til konferanser, festivaler og andre enkeltstående arrangementer. Det flere kanskje ikke er klar over er at Checkin også er et av de beste alternativene for organisering av kurspåmeldinger – enten kursene er fysiske, digitale eller hybride.
Det kan blant annet Skogkurs og Kjetil Finsrud skrive under på!
"Vi i Skogkurs bruker Checkin til all påmelding, det være seg fysiske kurs, nettkurs, fagsamlinger, arrangementer og webinarer. Vi er veldig fornøyde med å ha ETT system å forholde oss til med tanke på påmelding, kursdeltakere, økonomi og statistikk. Systemet er veldig fleksibelt og moderne, samt at vi har muligheten til å påvirke fremtidig funksjonalitet gjennom tilbakemeldinger til utviklerteamet. Supporten er også noe vi setter pris på, da vi alltid får gode svar på våre henvendelser!"
En naturlig del av nettsidene
Ved hjelp av en embed-kode fra Checkin kan arrangører presentere kursene på sine egne nettsider, i et design som ser ut som resten av nettsidene deres. Det er altså mulig å utforme kurspresentasjonen og påmeldingsskjemaene i samme stil som den overordnede grafiske profilen. Alternativt kan en sette det opp med et helt eget visuelt uttrykk, for eksempel hvis du har en egen landingsside for kursene og ønsker å skille dem litt fra egen profil.
God og synlig info er viktig for konverteringsraten
Kursenes navn, pris, tid og sted er godt synlig på hovedsiden. Når deltakerne klikker seg inn på de enkelte kursene, kan arrangøren velge å vise hvor mange plasser det er igjen på kursene. Dette er med på å skape en følelse av eksklusivitet og «hastverk» som gjør at påmeldingene kommer litt raskere. Bekreftelser og billetter sendes til deltakerne på e-post og SMS etter påmelding.
Dersom kursene blir utsolgt, kan arrangøren benytte seg av ventelister for å fange opp interesserte til fremtidige kurs eller for å tilby plass dersom noen melder avbud.
Les også «Hva du burde tenke på når du bygger et påmeldingsskjema»
Håndterer alt i Checkin
Alle kursene opprettes i Checkin på forhånd, slik at når deltakerne melder seg på, oppdateres informasjonen i sanntid med navn på deltakere og antall billetter de har kjøpt. Dette inkluderer også eventuelle tilleggsvalg som overnatting, måltider og kompetansebevis.
Kontaktinformasjonen deltakerne oppgir via påmeldingsskjemaet legges automatisk inn i Checkin, og arrangøren kan følge påmeldingene i sanntid ved å logge seg inn. Det er også mulig å sende e-poster og tekstmeldinger til deltakerne i forkant av kurset, enten som del av en automatisert prosess eller ved behov.
Det er også mulig for kursarrangøren å gjøre manuelle endringer i det ellers så automatiserte løpet fra påmelding til gjennomført kurs og mottatt betaling. Dette kan for eksempel være å sende faktura på forhånd til deltakere som ønsker det, endre faktureringsdetaljer eller endre navn på deltakere.
En enkel løsning for e-læring
Checkin fungerer også supert som en “betalingsmur” for arrangører av e-læring. Deltakerne registrerer seg som vanlig med navn og annen kontaktinformasjon i påmeldingsskjemaet, betalingsprosessen gjennomføres, og deltakerne får en link til nettstedet hvor e-læringen skal foregå. Så enkelt, men likevel så verdifullt for arrangørene å slippe håndteringen av påmelding og betaling.
Checkin har integrasjon mot blant annet Norsk Interaktiv, Moodle, Teams, Zoom og Tappin. Dette er ferdige “plug-n-play”-integrasjoner, men vårt åpne API-grensesnitt tillater også å lage integrasjon til ditt LMS eller andre programmer.
Økonomimodulen er motoren i Checkin
Checkin er det eneste påmeldingssystemet som tar seg av hele betalingsløpet for de ulike kursene, helt fra fakturering (EHF eller E2B) eller kontantbetaling (Vipps eller kort) og til innbetaling og innfordring. Dette gjør at du som kursarrangør sparer svært mye tid og penger på intern eller ekstern regnskapsføring. Det er ikke uten grunn at Checkin er kjent som «regnskapsførerens beste venn»!
Les også «Så mye sparer du i regnskapskostnader ved å bruke Checkin»
Digital innsjekk på fysiske kurs
Hvis du synes at det gode gamle ”oppropet” er litt utdatert og ineffektivt, vil du like hvordan du i Checkin kan løse innsjekk ved fysiske kurs. Når kursdeltakerne kommer, skanner de bare QR-koden de fikk tilsendt da de kjøpte billettene.
Skanneren kan være noe så enkelt som din egen telefon (du trenger bare internett og Checkin sin app for innsjekk), eller så kan du kjøpe en egen skanner nettopp til dette formålet. Både skanner, printer og navnelapper får du leid av Checkin.
Les også «Sjekk ut hvor lett det er å sjekke inn med Checkin»
En oppsummering av de viktigste fordelene med Checkin for kursarrangører?
- Ett system – mange funksjoner! Du velger de funksjonene du trenger til dine kurs.
- Lag kurspresentasjonen og påmeldingsskjemaet i din egen grafiske profil.
- Enkelt å sette opp kurs og enkelt å følge med på påmeldingene.
- Enkelt å kommunisere med deltakerne som har meldt seg på.
- En egen kraftig økonomimodul som tar seg av betalingene - inkludert innfordring!
- Integrasjon mot blant annet Norsk Interaktiv, Teams, Google Analytics og Hubspot.
- Kontinuerlig oppgradering av Checkin programvaren – vi følger nøye med i den digitale utviklingen for å sikre deg de beste løsningene.
Hvis du fortsatt lurer på hva Checkin er, anbefaler vi deg å lese artikkelen «Hva er et påmeldingssystem?»
Hvis du tror at Checkin kan være noe for dine kurs, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for en hyggelig gjennomgang!