Checkin overfører de inntjente midlene til din(e) bankkonto annenhver uke, med et tilhørende regnskapsbilag. Du kan selv sette opp en eller flere kontoer for utbetalinger, og definere for hvert arrangement hvor inntektene skal gå.
Alle utbetalingskontoer må verifiseres med tanke på eierskap.
Les mer om dette nederst i artikkelen.
Hvordan legge til en ny bankkonto for utbetaling
Gå til "Økonomi" og videre til "Utbetalingskontoer"
Her vil du kunne sette opp utbetalingskonto, eventuelt flere om du ønsker å få overført inntekten til ulike kontoer. Trykk på + Legg til bankkonto.
Legg til ønsket bankkontonummer.
Hvordan definere inntekter fra et arrangement til en spesifikk bankkonto
For å velge hvilke inntekter som skal til hvilken konto, går man inn i oppsettet for hvert arrangement. Du må ha opprettet arrangementet og kommet frem til steget "Betaling" for å få dette valget frem.
Gå til arrangementet, og inn i "Oppsett". Gå videre inn til steget "Betaling" i veiviseren. Her legger man inn hvilken utbetalingskonto man øsnker overføringen til. NB! Dette forutsetter at man har satt opp denne kontoen i "Økonomi"-modulen først.
Trykk "Lagre.
Merk at utbetalingskonto ikke kan endres etter at arrangementet er publisert, så alltid dobbeltsjekk at dette er korrekt før du publiserer et arrangement.
Endre syklus for utbetalinger
I Checkin er det mulig å sette opp ukentlig utbetaling eller hver 14. dag. Som standard står denne på hver 14. dag (oddetallsuker), men en kan enkelt endre dette under fanen "økonomi - utbetalingskontoer"
Finn ønsket konto og klikk på de tre prikkene til høyre for å få opp valg om å endre syklus, evt. deaktivere konto.
Hvorfor står det «ubekreftet» ved kontonummeret vårt?
Før dere kan motta penger til en utbetalingskonto i Checkin må vi bekrefte at den eies av dere. Dette gir dere trygghet for at pengene havner der de skal.
Checkin er et registrert betalingsforetak med konsesjon fra Finanstilsynet. Vi følger strenge krav for trygg og korrekt håndtering av penger. Et av kravene er at utbetalinger kun kan skje til bankkontoer som tilhører organisasjonen registrert i Checkin.
For å verifisere dette, gjør vi automatisk oppslag mot KAR-registeret (Konto- og Adresseringsregisteret), som viser eierforhold mellom kontonummer og organisasjonsnummer.
Hvis de stemmer overens, godkjennes kontoen automatisk.
Hvis ikke, vises kontonummeret som «ubekreftet» på økonomisidene.
Hva kan du gjøre hvis kontonummeret er «ubekreftet»?
1. Prøv et annet kontonummer tilhørende organisasjonen.
2. Send dokumentasjon som bekrefter eierskapet, f.eks.
- En bekreftelse fra banken på at kontoen tilhører organisasjonen.
- En kontoutskrift hvor organisasjonens navn og kontonummer fremkommer, og en bekreftelse fra en med prokura/signaturrett at dere kan disponere det aktuelle kontonummeret i Checkin
For å hindre feilutbetalinger, hvitvasking og svindel kan vi ikke utbetale til ubekreftede kontoer.