Kundeinformasjon og kundeavtale

For at vi skal kunne motta penger på deres vegne, er det nødvendig at vi har tilstrekkelig informasjon om virksomheten deres, samt en signert kundeavtale.

Før du kan gå videre med publiseringen av ditt første arrangement som inkluderer en betalingsløsning, er det viktig at du følger disse trinnene:

  1. Fyll ut "Kundeinformajson".
  2. Legg inn utbetalingskonto i økonomisidene
  3. Fyll ut kundeerklæring og signer kundeavtale

 

Kundeinformasjon

Gå til menyen oppe til høyre - klikk på organisasjonens navn - så får du opp kundeinformasjon. Her ber vi deg fylle inn all informasjon før du publiserer et arrangement. 

hovedmeny - kundeinformasjon

 

Her må du fylle inn:

  • Kundenavn (organisasjonsnavnet)
  • Adresse: adresse til organisasjonen som er registrert i foretaksregisteret
  • Kontotype: Kontotypen som er oppført definerer om dere er en ideell eller ordinær bedrift. Dette påvirker takstene for bruk av ulik funksjoner i Checkin. Systemet kryssjekker dette opp mot Brønnøysundregisteret og endrer takstene hvis organisasjonen er oppført med sektorkode 7000. 
  • Juridisk kontakt i deres organisasjon
  • Organisasjonsnummer
  • Kryss av dersom organisasjonen er mva pliktig
  • Prisvisning: Som standard vises priser inkludert mva i påmeldingsskjemaet. Dette kan endres til eksklusiv mva om ønskelig. Hvis du har lagt til billetter med mva i oppsettet vil dette likevel vises i oppsummeringen før kunden betaler. 
  • Avsendernavn for SMS fra systemet: Det er mulig å sende billetter eller å gjøre annen kommunikasjon over sms fra ordrerapporten. Velg et navn på maks 10 tegn (ikke spesialtegn eller mellomrom). 
  • Telefonummer til organisasjonen
  • E-post til organisasjonen
  • E-post til regnskap: Dersom det legges inn e-postadresse(r) her, vil regnskapsbilag og andre bilag bli sendt dit automatisk. Dette er praktisk for regnskapssystemer med elektronisk bilagsføring. Dersom dere ønsker å oppgi flere adresser, skill dem med semikolon (;)
  • Egen logo: Bytt ut Checkins logo med organisasjonens egen, slik at denne vises på blant annet e-poster. 

 

Utbetalingskonto

Gå til "Økonomi" i venstre menylinje, og klikk deretter på "Utbetalingskontoer". Her må du angi kontonummeret til organisasjonen for utbetaling av midler som mottas gjennom Checkin. Kontonummeret bør være registrert på den samme virksomheten eller organisasjonen som er oppført i kundeforholdet. Dersom du benytter et annet kontonummer, vil vi be om en bankbekreftelse, som du kan sende til support@checkin.no.

 

utbetalingskontoer

 

Fyll ut kundeerklæring (KYC) og signer avtaler

Checkin er et autorisert betalingsforetak, noe som innebærer at vi prioriterer sikkerheten rundt betalinger og håndtering av økonomiske midler. For å sikre en trygg og effektiv prosess er det viktig for oss å ha god kjennskap til deg som kunde.

Etter at du har opprettet din første mal for et betalt arrangement, vil det dukke opp et banner på "Min side". Her oppfordrer vi deg til å fylle ut din avtale. Man kan ikke publisere et arrangement og åpne for salg uten å ha signert avtalen.

Når skjemaet er fullført, vil dokumentet automatisk bli sendt for signering. Du bestemmer selv hvem som skal signere, men vær oppmerksom på at dette må være personer med signaturrett i selskapet. I skjemaet gir vi deg veiledning for å gjøre utfyllingen så enkel som mulig. Vi forhåndsutfyller blant annet informajson fra offentlige registre. 

 

varselsbilde for avtale