Referanser

Automatisering og integrasjoner var gull verdt

Oslo Business Forum har brukt Checkin siden 2019 og gir påmeldingssystemet en stor del av æren for at de kan tilby sine kvalitetsbevisste deltakere en sømløs kunde- og konferanseopplevelse.

 

Oslo Business Forum main stage 650
sparkle
marius-wang 200

Etter at vi byttet over til Checkin har påmeldingen for deltakerne blitt enklere og konverteringene har skutt i været! Checkin skaper sømløse og fremtidens kundereiser for eventbransjen!

Marius Røed Wang, Co-founder og Partner
Oslo Business Forum

Oslo Business Forum

Type arrangementer

Konferanser med over 2000 deltakere

Etablert i

2016

Har brukt Checkin siden

2019

"Empowering leaders to change the world"

Oslo Business Forum ble startet i 2016 av to unge økonomistudenter fra BI, og har allerede rukket å bli en ettertraktet og hyllet møteplass for næringslivsledere fra hele verden. Den årlige konferansen har som mål å inspirere og styrke ledere til å gjøre positive endringer for verdenssamfunnet.

Vi prøver hele tiden å skape en sømløs kundeopplevelse for de som melder seg på Oslo Business Forum, skape den ultimate konferanseopplevelsen, og sammen med Checkin så føler vi at vi klarer det, sier Marius. 

 

speed

Se Marius fortelle om deres erfaringer med å bruke Checkin som påmeldingssystem til deres konferanse.

Startet med en idé og en halv million kroner hver 

Marius er den ene halvparten av studentduoen fra BI som i 2016 skapte overskrifter og medieoppstyr for å ha klart å hanke inn tidligere Manchester United-trener Sir Alex Ferguson til den aller første konferansen til Oslo Business Forum. Dette brukte de to år og egne investeringsmidler på. 

Den gang het arrangementsselskapet deres Walkover AS, og det var i dette selskapet de to BI-studentene gikk inn med en halv million kroner hver (som var omtrent det som måtte til!) for å virkeliggjøre visjonen om en innflytelsesrik konferanse for næringslivsledere, med mister Ferguson som hovedtaler.

Sammen med makkeren, Christoffer Omberg, klarte Røed Wang å stable på bena en konferanse i Oslo Konserthus med rundt 850 deltakere. På talerlisten hadde de i tillegg blant andre Øystein Stray Spetalen, Hanne Kristin Rohde og Jan Grønbech.

Lærte "the hard way" hvordan de skulle markedsføre seg

Markedsføringen av den første konferansen i 2016 er noe de to gründerne kan le litt av i dag, men den ga dem viktig lærdom om merkevarebygging og hva folk gidder å bli med på. 

De forstod etter litt prøving og feiling at de først måtte bygge omdømmet til konferansen, og deretter markedsføre seg smart og digitalt, for å få solgt billetter. Det er ikke å forvente at det strømmer på med påmeldinger til en konferanse folk ikke kjenner til.

Dette måtte de gjøre blant annet ved hjelp av relevant og målgruppestyrt innhold i sosiale medier, og ved å lytte til erfarne næringslivstopper som Petter Stordalen og Thomas Alsgård.

Les mer om hva Røed Wang og Omberg gjorde for å bygge opp merkevaren i artikkelen:  «Slik markedsfører du ditt event og selger billetter».

Har arrangert 9 vellykkede konferanser siden 2016 

Siden 2016 har Oslo Business Forum arrangert 9 konferanser med foredragsholdere som Randi Zuckerberg, Garry Kasparov og Barack Obama. Hver gang går deltakertallet opp, og store aktører som Ferd og Equinor gir strålende tilbakemeldinger på konferansene.

OBF innsjekk

Vil du lære hvordan Oslo Business Forum skaper den unike WOW-opplevelsen for sine deltakere? Se opptak av vårt webinar i samarbeid med folka bak Oslo Business Forum

Svært fornøyde med Checkin 

Oslo Business Forum kunne ikke ha lykkes så godt som de gjør uten et automatisert påmeldingssystem, og Checkin er uten tvil den beste samarbeidspartneren de kunne hatt. Dette hevder Marius uten å blunke. Han forteller videre at de viktigste fordelene med selve påmeldingssystemet og med Checkin som leverandør er:

👍Checkin er konkurransedyktige på pris. Samtidig leverer de meget høy kvalitet.

👍Checkin er et enkelt, intuitivt og brukervennlig system.

👍Checkin sitt system automatiserer tidkrevende manuelle prosesser, både for oss i Oslo Business Forum med effektiv håndtering av deltakerlister og for deltakerne som skal melde seg på, med enklere utfylling av deltakerskjemaer. Hvis du har gjentakende konferanser, er det veldig praktisk at systemet lagrer info om deltakerne, slik at dette ikke må legges inn på nytt hver gang.

👍Overgang til en automatisert løsning gir oss mange flere konverteringer enn før og verdifull tid til overs, som vi kan bruke på andre viktige ting, som for eksempel markedsføring.

👍Checkin yter eksepsjonelt god kundeservice. Vi får nesten alltid svar på øyeblikket dersom vi har problemer eller utfordringer i systemet. Noe vi heldigvis ikke har så veldig ofte.

👍Checkin kan integreres mot alle de andre systemene vi bruker til markedsføring og organisering av konferansene våre, for eksempel Hubspot.

– For oss er det utrolig viktig at deltakere blir overført fra Checkin til HubSpot automatisk. På den måten kan vi segmentere og kommunisere med alle. I tillegg får vi full oversikt over omsetning, antall og hvilke billetter som er solgt. Historikken over tidligere billettkjøp ligger på hver kontakt, og vi kan enkelt få oversikt over det vi ønsker via rapporter i HubSpot. Det at Checkin har laget en standard integrasjon mot HubSpot, er for oss helt genialt, avslutter Marius Røed Wang. 

Vil du oppleve hvordan Checkin kan hjelpe deg?

  • Øke billettsalget ved bruk av vårt påmeldingsskjema
  • Spare tid når du håndterer endringer på bestillinger
  • Spare tid og penger ved å bruke Checkin sine regnskapsrapporter, og
  • Koble Checkin med andre systemer du allerede bruker