Referanser

MFO ønsket å skape en enda mer smidigere kundereise for deres medlemmer

Markedsførerforeningen i Oslo er en møteplass for alle som er. Deres mål er å knytte bransjen sammen gjennom kunnskapsdeling og nettverksbygging.

 

MFO samle-kopi
sparkle
Anniken Englund

Vi i MFO kan varmt anbefale Checkin til alle som jobber med arrangementer som primæraktivitet, som oss, og til de som kun avholder arrangementer innimellom. Systemet er lett å lære seg, har en god prismodell og mulighetene er mange.  

Anniken Englund, Head of Marketing and Communication
MFO

Markedsføringsforeningen i Oslo

Medlemsorganisasjon

Type arrangementer

Kurs, seminarer og nettverkssamlinger

Etablert i

1915

Har brukt Checkin siden

2020

Slik skaper MFO en smidig kundereise med Checkin

MFO har over 4000 medlemmer og jobber kontinuerlig og målrettet med å møte medlemmenes behov når det kommer til hvilken faglig kompetanse som trengs i dag og fremover, så vel som å kunne tilby denne kompetansen i riktig format.

En av de viktigste aktivitetene MFO foretar seg er å arrangere faglig relevante frokostmøter, kurs og konferanser av høy kvalitet og nytteverdi for deres medlemmer.

Da pandemien brøt ut ble vi tvungen til å snu oss rundt for å kunne tilby våre medlemmer digitale arrangementer. Dette var en stor utfordring for oss som kun hadde avholdt fysiske arrangementer tidligere.

På jakt etter den gode kundereisen

Parallelt med å skape en strategi for digitale arrangementer var gjengen i MFO også på jakt etter et nytt system som samlet alle deres markedsaktiviteter på én plass. De så etter et system hvor både CRM, CMS, e-post og eventhåndtering var samlet under en plattform, og etter mye research falt valget på Hubspot som dekket de tre førstnevnte behovene.

Da vår kjernevirksomhet er å avholde arrangementer manglet vi derfor den viktigste delen: et eventhåndteringssystem som kunne kommunisere med Hubspot.

For å finne den beste løsningen som dekket deres behov tok MFO kontakt med andre aktører i bransjen som de syntes hadde en god kundereise. Etter samtale med blant annet Oslo Business Forum ble de anbefalt å teste ut Checkin; - en norsk aktør hvor support og brukerstøtte sto høyt på agendaen.

Beslutningsprosess

Valget falt først og fremst på Checkin etter å ha fått anbefaling fra andre i bransjen med samme behov som oss og som vi stoler på, men også fordi vi opplevde at Checkin hadde samme mentalitet som oss i MFO ingenting er umulig - alt kan fikses.

Da vi i MFO er en liten organisasjon med kun tre ansatte der alle har høyt tempo og mange baller i luften setter vi stor pris på suveren kundeservice og raske svar fra Checkin.

Gjennomføring

I dag bruker MFO Checkin daglig til å følge med på påmeldinger til deres arrangementer, kommunisere med deres medlemmer og lager stadig nye arrangementer som de embedder til deres landingssider.

Systemet er fleksibelt, har mange nyttige funksjoner, et oversiktlig dashbord, og ikke minst: det kommuniserer med Hubspot.

Resultat

Etter at MFO byttet ut deres systemer har organisasjonen fått en langt bedre kundereise ovenfor deres medlemmer.

Til tross for en pandemi som vi i utgangspunktet forventet at skulle koste oss mange medlemmer har våre nye systemer, deriblant Checkin tillatt oss å vokse og tilrettelegge for smidige kundeopplevelser på digitale arrangementer, så vel som fysiske.

Vi i MFO kan varmt anbefale Checkin til alle som jobber med arrangement enten som primæraktivitet som oss selv, men også til de som kun avholder arrangementer innimellom. Systemet er lett å lære seg, har en god prismodell og mulighetene er mange.

Vil du oppleve hvordan Checkin kan hjelpe deg?

  • Øke billettsalget ved bruk av vårt påmeldingsskjema
  • Spare tid når du håndterer endringer på bestillinger
  • Spare tid og penger ved å bruke Checkin sine regnskapsrapporter, og
  • Koble Checkin med andre systemer du allerede bruker