Den Norske Dataforening (DND)
Den norske dataforening har 8500 medlemmer og arrangerer årlig flere titalls kurs og seminarer, som gjennomføres av frivillige ildsjeler. Lær hvordan de sparer tid og penger ved å bruke Checkin på sine arrangementer.
Å bruke Checkin er så enkelt og så sømløst! Det er fantastisk å se at Checkin er opptatt av at den jobben vi skal gjøre, er så enkel som mulig. Og det synes jeg er utrolig bra.
Den norske dataforening
Den norske dataforening (DND)
Interesseorganisasjon
Type arrangementer
Kurs, konferanser og seminarer
Etablert i
1953
Har brukt Checkin siden
2023
Slik effektiviserer Dataforeningen arbeidet med kurs og konferanser med Checkin
I over 70 år har Den norske dataforening skapt møteplasser for kunnskapsdeling mellom dem som digitaliserer Norge. Med 8500 medlemmer og et kurs- og konferansearbeid som drives av frivillige ildsjeler, trengte DND en sømløs og brukervennlig løsning for booking, innsjekk, partnerpakker og økonomi. Det har de funnet i Checkin.
Jobber for at teknologien skal gi oss et bedre samfunn
Den norske dataforening (DND) er Norges største nettverk for IT- og digitaliseringsprofesjonelle. Foreningen ble stiftet i 1953 som en videreføring av «Hullkortklubben Team», oppkalt etter den tidlige hullkortmaskinen – en forløper til den moderne datamaskinen – og har siden bygget en stolt og lang historie. Men selv om det hviler et historisk sus over både foreningen og dens trauste navn, representerer de 8500 medlemmene deres fremtiden. For når Norge nå digitaliseres, går foreningens ildsjeler i front for å skape arenaer hvor IT-folk kan bygge nettverk og dele kunnskap vi kan ta i bruk for å skape et samfunn det er godt for mennesker å være en del av.
Medlemmene er hjertet i foreningen
– Hjertet i foreningen er medlemmene våre, forteller daglig leder, Hege Svendsen. Med mer enn 60 faggrupper, råd og utvalg arrangeres det stadig konferanser, frokostmøter, utstillinger, kurs og meetups. Initiativene kommer fra engasjerte ildsjeler som ønsker å bidra. Ildsjelene står for planleggingen og det faglige innholdet, mens foreningens ansatte sørger for rammene rundt. – Vi legger til rette for at frivilligheten får blomstre, legger Svendsen til.
Trengte en mer sømløs påmeldingsløsning
Uansett om man har 3 eller 300 arrangementer i året, er det viktig å velge en påmeldingsløsning som kan effektivisere administrative oppgaver og gi en smidig opplevelse for både arrangører og deltakere. Hege Svendsen i DND hadde et tydelig behov:
– Vi trengte en mer sømløs løsning som gjorde det enklere for kundene våre å booke og kjøpe billetter, samtidig som vi ønsket å bli mer effektive og unngå tidstyver, forklarer Svendsen.
– Checkin har gjort oss mer effektive
Den norske dataforening bruker i dag Checkin til å selge billetter, gjøre innsjekking av deltakere på arrangementene, men også til digitalt salg av partnerpakker.
– Checkin er veldig profesjonelt system. Det ser veldig bra ut på nettsidene våre og er lett å integrere med annen programvare. Innsjekksfunksjonen er intuitiv og lett å lære seg for uinnvidde, noe som er gull verdt når vi jobber med frivillige. Vi ønsker jo å få deltakerne inn i salen så fort som mulig, hvor det spennende skjer. Der gjør Checkin oss mer effektive. Vi er superfornøyde, avslutter Svendsen.
Opplev Checkin selv!
Ønsker du å
- øke billett salget?
- spare tid på håndtering av bestillinger og endringer?
- gjøre regnskapsføring en så enkel som mulig?
Hvis du gruer deg til påmeldingsdelen av ditt arrangement, manuell registrering på selve arrangementet og hvis er du lei av å måtte sy samme regnskapsrapporter og purre de som ikke har betalt enda, så prøv Checkin.
Opplev Checkin selv, nå!