HubSpot

HubSpot er en ledende programvare for markedsføring, salg og kundeservice, som hjelper bedrifter med å tiltrekke besøkende, generere leads, salg og begeistrede kunder.

I stedet for å ha et titalls ulike applikasjoner (for e-post, sosiale medier, blogging, CRM, nettsted osv.), hvor data lagres spredt i siloer og ikke "snakker" med hverandre, har man alle de samme applikasjonene i en og samme løsning (HubSpot), og dermed alle data.

 

I dette avsnittet finner du: 

Slik installerer du integrasjonen

Hva dukker opp i HubSpot?

 

Slik installerer du integrasjonen: 

1. Sett opp integrasjonen ved å gå inn i fanen "Integrasjoner" når du er i Min side i Checkin. Klikk på HubSpot, og trykk på "koble til".

 

Du finner vår HubSpot integrasjon under Integrations

 

2. Når du har koblet opp kontoen din i HubSpot, får du mulighet til å sette opp integrasjonen ved å trykke på "Sett opp integrasjonen". 

 

 

3. Der velger du hvilke arrangementer du vil at skal synkroniseres til HubSpot. 

Du kan når som helst gå inn her og velge bort ett arrangement, hvis du ikke lenger ønsker at det skal overføres informasjon til HubSpot. 

 

 

 

Hva dukker opp i HubSpot? 

I HubSpot får du nå informasjon inn i "Marketing Events", en egen kategori i "Deals" som vil komme frem som "Checkin tickets", og en egen liste over deltakere i "Lists". 

 

1. Marketing Events

For å komme til Marketing Events, går man til "Sales" - "Deals" - og bytter til Marketing Events i nedtrekksmenyen. Merk: Det er foreløpig ikke veldig mange funksjoner i Marketing Events, men det kan tenkes at HubSpot senere vil videreutvikle denne delen av systemet. 

 

marketing events in hubspot

 

Her kan du søke etter arrangementsnavnet ditt, og det vil dukke opp i listen. "Marketing Events"- modulen vil gi deg enkel informasjon som antall deltakere og statuser. 

 

2. Deals

I "Deals" kan du finne "Checkin tickets" som en ny kategori etter at du har synkronisert et arrangement. du kan også her søke frem ditt arrangementsnavn, og finne en deal for alle bestillinger som er gjort for ditt arrangement i Checkin. 

 

dealsinhubspot

Inne i dealen vil man se hvem som er bestillingskontakt, hvor mange billetter de har kjøpt under "line items". Hvis billetten har betalte tilleggsvalg vil dette også kunne sees på dealen. Det er ikke mulig å få frem tilleggsvalg som ikke har en pris. 

 

3. Lists (under "Contacts")

Under lists, vil det også dukke opp en deltakerliste pr billettype man har satt opp i arrangementet i Checkin, navnet på disse listene er event-navnet + billettnavnet. Listen kan igjen brukes til å kommunisere med deltakere, legge deltakere inn i workflows eller i andre funksjoner i HubSpot. 

 

Bestillingskontakten vil bli markert med "order contact", mens dem som kun er deltakere vil være markert som "attendee". Dette gjør at man kan filtrere på de ulike egenskapene. Her bruker vi HubSpot sin "association label".

 

listshubspot