Billettutsending

Definer om du ønsker billettutsending, og når billettene skal sendes ut til deltakerne!

Hvis du ønsker at alle deltakere skal motta en billett for adgangskontroll eller registrering, kan du aktivere dette i steget "Billettutsending".

Her har du mulighet for å skru på utsendelse via e-post og/eller SMS. 
Ved større arrangementer, eller arrangementer der du forventer at mange deltakere dukker opp samtidig - anbefaler vi at dere skrur på utsendelse per SMS i tillegg til e-post, slik at alle har billetten lett tilgjengelig, høyt oppe i innboksen. 

Billett per e-post 

Her har du muligheten til å inkludere egendefinert informasjon som blir sendt sammen med billetten. Denne vil vises under "Informasjon fra arrangør" (Se forhåndsvisning av billett i oppsett i Checkin).

Velg tidspunkt for utsendelse: Det anbefales generelt å aktivere utsendelse per e-post, samt at den sendes samme dag som billetten blir kjøpt. Dette er for å bekrefte ovenfor deltakeren at bestillingen er vellykket. Velg "Samme dag som billetten er kjøpt" under "Dato for utsendelse av billett på e-post".

 

billett-epost

Billett per SMS

For at deltakerne skal få en ekstra god opplevelse, kan du sende en SMS med billetten dagen før - eller samme dag som arrangementet. Deltakerne vil da enkelt kunne finne billetten øverst i innboksen, innsjekken vil gå raskere, og deltakerne vil sitte igjen med en ekstra god opplevelse.

I SMS-billetten kan du også bruke flettefelt, noe som gjør meldingen mer personlig. Her kan du også inkludere relevant informasjon om innsjekk, for eksempel minne deltakerne om når dørene åpner eller lignende.

Velg tidspunkt for utsendelse: Vi anbefaler å sende SMS-en nær arrangementsstart, for eksempel dagen før eller samme morgen. Velg "Vent med å sende til gitt dato" og velg ønsket dato og tidspunkt. 

billett-sms

Se forhåndsvisning av eksemplet ovenfor: 

sms-billett

Merk: Teleoperatøren tar 80 øre eks. mva. pr SMS. 


Neste steg i oppsettet: PUBLISERING