Hurra, vi har fått ny merkevare­plattform!

Den 15. september 2022 lanserte vi en helt ny merkevareplattform for Checkin. 

Hvorfor det? 

Enhver bedrift med store vekstplaner og internasjonale ambisjoner, trenger en tydelig merkevare og strategi. I mange bransjer, og særlig i påmeldingssystem-bransjen der vi er, ser de fleste leverandører like ut. For kunden er det mange valg og vanskelig å skille oss fra de andre.  

En klok mann sa en gang til meg at «den som står på en spiss, står godt»

Du må skille deg ut, finne ut hva du gjør bedre enn de andre og kommunisere dette tydelig.  Selve definisjonen på det å lykkes over tid, er at kundene opplever oss om mer attraktive enn konkurrentene. Så enkelt, men likevel så vanskelig.  

Da vår gründer og daglig leder, Kristian Løining, startet Checkin tilbake i 2008, var det med en visjon om å rydde i økonomien til arrangører i kristen-Norge. Det var mye manuelt arbeid, bestillinger på telefon, e-post og skjema. Betalinger i konvolutter, via bank, og kortterminaler. Regnskapet var ofte et kaos.  

Spol frem 9 år til 2017. Vi tar våre første skritt ut i det kommersielle markedet, og oppdager raskt at behovet for orden i eventøkonomien er minst like stort i alle bransjer.  

Automatisk fakturering, gode regnskapsrapporter, ett bilag i måneden, full kontroll på betalinger, regnskapsførere som smiler og arrangører som opplever å endelig ha kontroll. 

Når vi da høsten 2021, etter en pandemi som nær tok knekken på vårt marked, bestemmer oss for å fornye oss, er markedet er på vei tilbake. Investorene er på plass, vi har et produkt markedet trenger, vi skal til utlandet. Nå må vi bare «gønne» på!  

Vi kontakter Scandinavian Design Group (SDG) i Oslo. Prosessen med å redefinere merkevaren, gjøre oss klare for verden og virkelig skille oss ut, begynner.  

Etter en spennende og kreativ prosess, kommer vi tilbake til det som var opprinnelsen. «orden i økonomien». Det er her vi er best.  

Vi lager et nytt verdiforslag som lyder: 

“Checkin is an event registration solution that easily integrates with accounting systems. It tracks incomes for you and places them neatly into the right spot, ready for the auditor. Nobody likes cleaning up after a party. With Checkin, you won’t have to.”  

Vi kjenner at den sitter. Den sitter som ei kule faktisk! 

Etter at SDG har loset oss trygt igjennom den strategiske prosessen, starter arbeidet med ny profil. Vi skal skille oss ut, være noe annet. Det er oppdraget. 

Rosa! Profilen vår er rosa! 

Entusiasmen er stor og mange ansatte er nok overrasket første gang vi presenterer konseptet. Og, vi har fått en maskot. Algebra fikser opp i tallene for deg. «Bimply bamply bumpers — Checkin’s here to fix your numbers!» 

Det er frekt, det er freidig, og vi digger det! 

Med den nye merkevareplattformen tar vi posisjonen som «the accountant’s choice».  

Det er spissen, edgen og pay-off en som definerer hva vi er for hvem.  

 

Mascot_with badge