Avtale om bruk av Checkin

Arrangøren og Checkin AS org. nr. 994 035 053, “Checkin”, sammen benevnt “Partene”, har herved blitt enige om følgende (“Avtalen”). 

 

Informasjon om Arrangør: 

Juridisk navn: 

  

Organisasjonsnummer 

  

Adresse: 

  

  

Kontaktperson for Avtalen: 

Navn: 

  

E-post: 

  

Telefon: 

  

  

Fakturainformasjon: 

E-post: 

  

Referanse: 

  

Annen informasjon: 

  

    

Ved å inngå denne avtalen på vegne av Arrangøren, representerer og garanterer representanten at: (i) den har full juridisk myndighet til å binde Arrangøren til denne avtalen; (ii) den har lest og forstått denne avtalen; og (iii) den samtykker, på vegne av Arrangøren, til denne avtalen. Arrangørens representant skal ikke inngå denne avtalen, om den ikke har juridisk myndighet til å binde Arrangøren. 

1. Begrepsforklaring 

 

Arrangøren: Aktøren som planlegger å benytte Tjenestene til å arrangere et eller flere arrangementer, og som formelt inngår avtale med, forplikter seg ovenfor og innehar rettigheter og forpliktelser overfor Checkin.  

Avtalen: Denne kundeavtalen, inngått mellom Kunden og Checkin, som regulerer partenes forpliktelser og rettigheter i kundeforholdet. 

Brukerne: De personene hos Arrangøren som vil benytte Checkin sine systemer.   

Deltakere:  De personene (i markedet) som benytter seg av tjenester Arrangøren setter opp gjennom Checkin.     

Kundekontakt: Den personen som er kontaktperson for Arrangøren mot Checkin. 

Kundekonto: Arrangørens konto for administrasjon og oppsett på Min Side.  

Min Side: Kundens egen side inne i Checkin-systemet, der arrangementer, brukerinformasjon og økonomi administreres.  

Salgsdokumentasjon: Kvitteringer, kontantnotaer, fakturaer og kreditnotaer. 

Tjenestene: Tjenestene som ytes av Checkin slik beskrevet i punkt 4.  

Vederlag: Vederlaget Checkin kan kreve for tjenesten slik det på enhver tid fremgår av Checkins hjemmeside.   

2. Dette er Checkin 

 

Den overordnede hensikten til Checkin er å være et trygt, brukervennlig, kostnadseffektivt og tidsbesparende billett- og påmeldingssystem for alt fra små til store bedrifter og organisasjoner.  

3. Beskrivelse av tjenesten 

 

Checkin er en nettbasert totalløsning for organisering av arrangementer. Dette inkluderer blant annet tjenester for påmelding, billettsalg, deltakerhåndtering og booking.   

Checkin forbeholder seg retten til å godkjenne eller avvise hvert enkelt arrangement.  

Arrangøren har selv ansvar for oppsett og administrasjon av arrangementet.   

Tjenestene fra Checkin inkluderer et økonomisystem som registrerer og holder oversikt over innbetalinger og utbetalinger, samt mulighet for fakturering og (semi)automatisk bilagsføring. For tilgang til samtlige av disse tjenestene forutsettes det at det inngås avtale med CheckinPay AS, i tillegg til denne avtalen. 

4. Arrangørens ansvar 

 

Arrangøren er selv ansvarlig for å påse at all kundeinformasjon er riktig.   

Arrangøren skal påse at det til enhver tid er en Kundekontakt som ivaretar dialog med Checkin, og at all kontaktinformasjon er oppdatert. Arrangøren skal bære risikoen for manglende overholdelse av disse forpliktelsene.   

Arrangøren kan bare opprette arrangement som Arrangøren selv arrangerer eller er aktiv medarrangør på. Arrangøren kan ikke la andre organisasjoner, foreninger, lag, bedrifter m.v. benytte Kundekontoen. Dette forbudet gjelder også selskaper, foreninger, lag eller andre organisasjoner i samme konsern som Arrangøren, med mindre det foreligger et eksplisitt og tidligere avgitt skriftlig samtykke til dette fra Checkin. Checkin står fritt til å velge om slikt samtykke skal avgis.   

Det er ikke tillatt å benytte Checkin til påmelding og billettdistribusjon, for deretter å fakturere, eller på annen måte innhente deltakeravgift utenom Checkin. Eventuelle unntak fra dette skal skriftlig avtales med Checkin, og Checkin står fritt til å velge om slik tillatelse skal gis. Manglende overholdelse av denne plikten vil medføre at Checkin kan kreve Vederlag som om billettene mv. var solgt gjennom Checkin.   

Arrangøren er selv ansvarlig for å yte støtte og eventuell nødvendig support til Brukerne. Arrangøren er selv ansvarlig for korrekt oppsett og administrering av arrangementer og andre løsninger. Dette innebærer at Arrangøren er ansvarlig for at alle som har tilgang på Kundekontoen har tilstrekkelig god kjennskap til systemet.  

Arrangørens representant må ha signaturrett for arrangøren og være 18 år eller eldre for å etablere en Kundekonto i Checkin.  

5. Checkins ansvar 

Checkin skal sikre en stabil drift av Tjenestene. Arrangøren er klar over og aksepterer at tekniske problemer kan forekomme. Checkin er ikke ansvarlig for indirekte tap, driftstap eller tapt fortjeneste som følge av at Tjenestene helt eller delvis ikke er tilgjengelige i en periode. Checkin vil ikke være ansvarlig for tap som oppstår som følge av utilgjengelighet eller nedetid på Tjenestene.  

Checkin skal uten ugrunnet opphold søke å rette feil og mangler dersom det oppstår. Planlagte nedetider skal varsles Kunden minimum 48 timer i forkant. 

Checkin er en administrasjons- og salgstjeneste, og erstatter ikke Arrangørens plikt til å dokumentere sine salg og inntekter etter bokføringsregelverket og eventuell øvrig relevant gjeldende lovgivning.   

Checkins ansvar etter denne Avtalen suspenderes dersom det inntrer omstendigheter utenfor Checkin sin kontroll som Checkin ikke med rimelighet kunne forventes å forutse eller unngå følgende av. Uforutsette feil i andre systemer som er levert av tredjeparter skal alltid anses som slike forhold. Det samme gjelder forhold som skyldes plikter som Checkin er pålagt i henhold til lov.   

Foruten situasjonene nevnt over, skal Checkin kun være ansvarlig for direkte og dokumenterbart tap som Arrangøren lider ved Checkins eventuelle mislighold av sine forpliktelser etter denne Avtalen.   

6. Support 

Arrangøren skal ha rett til gratis support på telefon og e-post i åpningstiden til Checkin, slik denne til enhver tid fremgår på Checkins hjemmesider.   

Normal responstid på innsendte henvendelser er innen 48 timer, men Checkin gir ingen garanti for at alle henvendelser besvares innen 48 timer.  Opplevd responstid vil normalt være raskere enn 48 timer.  

Arrangøren er selv ansvarlig for å yte support til Deltakerne. Dersom support kunne vært utført av Arrangøren selv ved hjelp av informasjon som er tilgjengelig for Arrangør gjennom tjenesten til Checkin, og Arrangøren allikevel retter forespørsler fra Deltakerne til Checkin, kan Checkin kreve vederlag tilsvarende medgått tid for å yte support til Deltakerne på vegne av Arrangør. Checkin skal i slike tilfeller dokumentere medgått tid, og forbeholder seg retten til å etterfakturere slikt vederlag. 

Checkin tilbyr vaktordninger, ekstra opplæring, konsulenttjenester m.m. for å gi Arrangør et best mulig utgangspunkt til å yte support til Deltakerne og Arrangementene sine. Det er de priser og Tjenestene som til enhver tid er presentert på Checkins hjemmesider som tilbys og er gjeldende. Avtaler om bistand utover det som er angitt ovenfor skal inngås mellom Partene før kostnadene påløper. 

7. Priser, avgifter og provisjon 

 
Det er ingen månedsavgift eller faste abonnementsavgifter knyttet til grunnavtalen med Checkin, med mindre annet er avtalt mellom Partene. Med mindre Partene har avtalt noe annet ved avtaleinngåelsen er det prisene som til enhver tid er oppgitt på Checkins hjemmeside som gjelder for Tjenestene.  

Prisene for hvert enkelt arrangement vil følge gjeldende priser ved opprettelse av arrangementet. Prisendringer får som hovedregel ikke effekt på allerede aktive arrangementer. Checkin forbeholder seg likevel retten til å endre prisene for arrangementer og varer opprettet seks måneder eller mer før arrangementsdatoen.  

Checkin forbeholder seg retten til å endre priser og prisstruktur for Tjenester, både eksisterende og fremtidige, med en måneds varsel. Varslinger om prisendringer skal sendes i tråd med punkt 15.  

Dersom Arrangøren ønsker personlig oppmøte av en av Checkins representanter, for eksempel til innledende møte, innsjekk, opplæring, oppfølging m.v., kan dette medføre en kostnad som skal betales til Checkin av Arrangøren. Slike kostnader skal avtales mellom Partene før kostnadene påløper.  

8. Immaterielle rettigheter 

 
Avtalen innebærer ikke noe overføring av immaterielle rettigheter mellom partene. 

Arrangøren har ansvar for ikke å laste opp, laste ned, vise, utføre, overføre, eller på annen måte distribuere informasjon eller innhold i strid med noens opphavsrett, varemerker, patenter, forretningshemmeligheter, eller andre åndsverk eller eierrett. Arrangøren er fullt ut ansvarlig for enhver urettmessig bruk av materiell i forbindelse med Tjenestene levert av Checkin. 

9. Fakturering og garantistillelse 

 
Checkin vil utarbeide og oversende faktura for eventuelle Tjenester, utover det som eventuelt belastes via transaksjonsgebyrene og CheckinPay AS, jevnlig eller i tråd med avtale, dog minimum halvårlig. Checkin forbeholder seg retten til å introdusere nye betalingsmetoder for betaling av gebyrer vedrørende bruk av tjenester, inkludert, men ikke begrenset til kort eller eWallets.  

Checkin forbeholder seg retten til å forhåndsfakturere et avtalt beløp, normalt kr 3 000. Beløpet vil bli avregnet ved avslutning av kundeforholdet med mindre annet er avtalt. Forhåndsfakturert beløp vil benyttes til å dekke gebyrer for ulike tjenestekostnader i systemet og andre mindre kostnader.   

Checkin forbeholder seg retten til å til kreve garanti eller annen form for sikkerhetsstillelse dersom det foreligger saklig grunn.   

10. Forholdet mellom Checkin og Deltakerne  

 

Checkin har ikke ansvar for eventuelle refusjoner til Deltakerne.  

Arrangøren er ansvarlig for å kommunisere sine refusjonsregler til Deltakerne. Deltakerne er i et kundeforhold med Arrangøren, og har ingen rettigheter overfor Checkin, herunder ingen krav på refusjoner, erstatning, prisavslag eller lignende.   

Samtlige krav Deltakerne måtte ha mot Arrangøren skal rettes direkte til Arrangøren, og dette skal fremgå tydelig av Arrangørens vilkår overfor Deltakerne. 

11. Forholdet mellom Checkin og CheckinPay AS 

 
Dersom Arrangøren skal opprette et betalt arrangement ved bruk av Checkins Tjenester, forutsetter det at Arrangøren også inngår en separat kundeavtale med CheckinPay AS.   

12. Personvern 

Databehandlingen skjer i henhold til kravene i Personopplysningsloven og personvernerklæringen på Checkins hjemmeside. 

13. Erstatning 

 
Checkin har ikke erstatningsansvar for eventuelle tap Arrangøren måtte ha som følge av nedetid eller tekniske feil på løsningen. 

14. Endringer av Avtalen 

 
Checkin kan endre Avtalen uten forvarsel dersom endringene ikke er vesentlige. Arrangøren vil varsles om vesentlige endringer én måned før endringer trer i kraft. Dersom Arrangøren ikke ønsker å bli bundet av vilkårene i den oppdaterte avtaleteksten, må Arrangøren varsle Checkin om dette per e-post, og Avtalen anses som oppsagt. Varselet må sendes til Checkin senest samme dag som endringen trer i kraft. Kundens vilkår for bruk av Tjenestene vil da holdes uendret gjennom oppsigelsestiden på 3 måneder. Dersom Checkin ikke mottar slikt varsel, vil Arrangøren anses bundet av de nye vilkårene. 

15. Overføring av rettigheter og plikter 

 
Arrangøren kan ikke overføre rettigheter og plikter i henhold til Avtalen uten forutgående skriftlig samtykke fra Checkin.  

Checkin kan, innenfor gjeldende regler og uten forutgående samtykke, overdra denne Avtalen til tredjepart. Kundens rettigheter og forpliktelser etter denne avtalen fortsetter å gjelde fullt ut ved en slik overdragelse av Avtalen til tredjepart.  

16. Avtalens varighet og oppsigelse 

Avtalen har 1 mnd. gjensidig oppsigelsestid. Oppgjør utføres 1 måned etter at avtalen er opphørt. Oppsigelse sendes pr. e-post.  

17. Tvister 

 
Enhver uenighet skal forsøkes løst gjennom forhandlinger. 

Agder tingrett vedtas som verneting av Partene. 

Avtalen er å regne som signert når kunde har krysset av for godkjente vilkår i registreringsskjema på checkin.no. 

Vedlegg 1 – Prisliste NOK transaksjoner 

Prisene er ekskludert MVA 

 

 

Tjeneste 

Pris 

Systemavgift (25% mva) 

2% av transaksjonens størrelse 

Systemavgift (25% mva) 

8 NOK per billett 

Minstepris per deltaker 

18 NOK 

Gebyr for gratisbillett (25% mva) 

8 NOK per gratisbillett 

SMS (En SMS er opp til 159 tegn ihht standard) (25% mva) 

0,8 NOK per SMS 

 

Kursbevis (25% mva) 

10 NOK per kursbevis 

Navnelapp (25% mva) 

3 NOK per navnelapp 

Scanner (25% mva) 

750 NOK per scanner 

Printer (25% mva) 

750 NOK per printer 

Sete- og utstillerkart (25% mva) 

Fra 7 500 NOK per nye setekart 

Ekstra setekart (25% mva) 

5 000 NOK 

Bistand integrasjon Zapier (25% mva) 

2 000 NOK 

Booking av time med en systemekspert 

1 200 NOK per time 

Import av deltakerliste 

1 200 NOK (Inkluderer opptil 500 deltagere og 3 tilleggsvalg) 

Telefonvakt: 

Dag :1 200 NOK per time,  

Ettermiddag/kveld: 1 400 NOK per time,  

Helg:1 600 NOK per time 

 

Reduserte priser for ideelle organisasjoner: 

Tjeneste 

Pris 

Systemavgift (25% mva) 

1% av transaksjonens størrelse 

Systemavgift (25% mva) 

3 NOK per billett 

Minstepris per deltaker 

5 NOK 

Gebyr for gratisbillett (25% mva) 

De første 500 gratisbillettene pr år er gratis, etter dette er det 3 NOK per gratisbille