Melde av en deltaker

Trenger du å melde av en eller flere deltakere i en bestilling, viser vi deg hvordan du gjør det i denne artikkelen.

 

Melde av hele bestillingen (alle deltakerne i en bestilling)

Dersom alt i bestillingen skal kanselleres, trykk på «meld av alle» knappen øverst ved deltakerne og velg hvordan/om beløpet skal refunderes.

 

 

Her får du en rekke alternativer: 

 

 

Forklaring av begrepene: 

  1. Hvis du ønsker å beholde hele kjøpsbeløpet, velger du "Ingen refusjon". Dette betyr at kunden beholder sitt kjøpskrav og ikke får tilbakebetalt noe beløp.
  2. Hvis du ønsker å refundere beløpet, men legge til avbestillingsgebyret (som må bli satt opp i oppsettet under "Vilkår"), velger du "Avbestillingsgebyr". 
  3. Hvis du ønsker å melde noen av uten å beholde noen del av beløpet, velger du "Meld av uten avgift". 

 

Vennligst les grundig gjennom før du tar et valg, da dette ikke kan endres senere.

 

Meld av en enkelt deltaker

Dersom det gjelder én eller flere deltakere i en større bestilling, må du trykke deg inn på handing-knappen på de deltakerne det gjelder og velge «meld av» knappen der.


 

MERK: Dersom kunde har betalt og beløpet skal refunderes, sender du oppdatert faktura/kreditnota og velger «tilbakebetal tilgodehavende».