Fra 26. februar 2025 bruker Checkin arrangørens juridiske navn som avsender på fakturaer og andre salgsdokumenter, i stedet for kontonavnet i Checkin.
Ny avsender
Fakturaer vil ha avsender «Juridisk navn c/o CheckinPay AS». Hvis kontonavnet allerede samsvarer med navnet deres i Brønnøysundregistrene, blir det ingen endring.
Følgebrev til bedrifter
Hvis juridisk navn avviker fra kontonavnet, og mottakeren tidligere har mottatt faktura fra dere i Checkin, vil mottakere få et følgebrev i faktura-PDFen som forklarer endringen.
Noen fakturaer ville allerede inneholdt et følgebrev om at det faktureres med CheckinPay AS sitt kontonummer, ikke Checkin AS som tidligere. Disse oppdateres med teksten avsender, der det gjelder:

Giro til privatpersoner
Også her vil noen allerede få et følgebrev om overgangen til CheckinPay AS. Dette oppdateres hvis med info om avsender hvis relevant. Men det sendes ikke et eget følgebrev til privatpersoner kun om endring i avsendernavn:
Valg om å fakturere på nytt
Endringen i avsendernavn gjør at du på eksisterende bestillinger får valget om å sende oppdaterte dokumenter med ny avsender. Dette vil kreditere hele den opprinnelige bestillingen, og fakturere på nytt fra deres juridiske navn.
Eventuelt kan dere generere oppdaterte dokumenter uten å sende til kunden, eller la bestillingen være urørt. Skjer det andre endringer på bestillingen som krever kreditering eller ny faktura, vil dette kreve full kreditering.
Hvorfor gjør vi dette?
Bedre regnskapsmessig og juridisk: Sikrer samsvar mellom fakturaer og offisielt juridisk navn.
Tydeligere for mottakere: Gjør det enklere for bedrifter å koble fakturaer til riktig leverandør.
Forbedret betalingsbehandling: Reduserer forsinkelser forårsaket av uklare avsendernavn.
Hva bør billettkjøperne gjøre?
Bedrifter/organisasjoner som tidligere har mottatt fakturaer fra dere bør oppdatere regnskapssystemet med deres juridiske navn.Hvis dere eller kundene deres har spørsmål, ta kontakt med oss.