Om integrasjoner i Checkin

I Checkin har du mulighet til å koble opp mot andre systemer. I denne artikkelen forklarer vi hvordan dette gjøres.


Forutsetning for å integrere:
Integrasjonene er tilgjengelig for alle våre kunder. Det er en forutsetning av du har en konto på hver av plattformene. Feks. om du skal integrere Checkin med Teams, må du også ha konto i Teams. 

Våre samarbeidspartnere: 

  • Hubspot
  • Mailchimp
  • Mailmojo
  • Norsk Interaktiv
  • Tappin
  • Teams 
  • Zoom


Slik setter du opp en integrasjon

  1. Logg inn på Checkin
  2. Gå til integrasjoner  i hovedmenyen til venstre. 

    Under Integrasjoner finner du alle app, systemer og løsninger du kan koble med Checkin

  3. Klikk på integrasjonen du ønsker å integrere mot
  4. Inne på siden for den aktuelle integrasjonen klikker du på "koble til" og følger veilederen
  5. Når du har gjennomført veilederen er integrasjonen aktiv. Dette blir også synlig i hovedsiden for integrasjoner, der den aktuelle plattformen blir merket med "integrasjonen er aktiv". 


    Du vil se når integrasjonen din er aktiv

Hva synkroniseres? 

  • CRM - synkroniserer kontakter og kontaktinformasjon
  • Arrangement - synkroniserer arrangementer, billetter og deltakere
  • Webinar - synkroniserer webinarer og deltakere. 

Se artikkel for den aktuelle plattformen du ønsker å integrere mot for mer detaljer. 


Koble fra en integrasjon

Merk: Dette vil stoppe all videre synkronisering av data, men la tidligere data bli værende. 


  1. Gå til "integrasjoner" i hovedmenyen til venstre i Checkin
  2. Klikk på plattformen du er koblet til
  3. Klikk "koble fra" og bekreft