Med en integrasjon mellom Checkin og Mailchimp, får du automatisk oppdatert e-postlistene dine og sendt ut relevante nyhetsbrev.
Slik setter du opp integrasjonen:
-
Gå til "integrasjoner" i venstremenyen når du er logget inn i Checkin min side
-
Klikk på "Koble til"-knappen og logg inn med din Mailchimp-konto
-
Velg listen du ønsker å synkronisere til. Her kan du også velge hvilke aktive arrangement du ønsker å synkronisere(valgfritt).
-
Du må ha et tilleggsvalg i påmeldingen med ordet "Nyhetsbrev" i tittel ved avkrysningsboks, og i selve valget dersom du benytter deg av enkeltvalgsliste - for at deltakeren skal bli markert med en godkjennelse for å motta e-post. Dette tilleggsvalget må være koblet til billetten. Dette er fordi Mailchimp krever såkalt "aktivt samtykke" fra deltakere for å bli lagt til i en liste. Når du har laget en avkrysningsboks som tilleggsvalg, og brukt ordet "nyhetsbrev" i tittelen/alternativet på denne, vil alle som huker av, bli ført over som en aktiv "subscriber" i Mailchimp.
-
Synkroniseringen vil starte straks du trykker "Lagre" i veiviseren for tilkobling. Det kan ta inntil noen minutter før alt er synkronisert.
-
Checkin kobler seg på Mailchimp sin "e-commerce" løsning og sender over data om konferansenavn, billett type og billettpris slik at du kan segmentere på dette senere.