Mailchimp

Med en integrasjon mellom Checkin og Mailchimp, får du automatisk oppdatert e-postlistene dine og sendt ut relevante nyhetsbrev.


Slik setter du opp integrasjonen: 

  • Gå til "integrasjoner" i venstremenyen når du er logget inn i Checkin min side

  • Klikk på "Koble til"-knappen og logg inn med din Mailchimp-konto

  • Velg listen du ønsker å synkronisere til. Her kan du også velge hvilke aktive arrangement du ønsker å synkronisere(valgfritt).

  • Du må ha et tilleggsvalg i påmeldingen med ordet "Nyhetsbrev" i tittel ved avkrysningsboks, og i selve valget dersom du benytter deg av enkeltvalgsliste - for at deltakeren skal bli markert med en godkjennelse for å motta e-post. Dette tilleggsvalget må være koblet til billetten. Dette er fordi Mailchimp krever såkalt "aktivt samtykke" fra deltakere for å bli lagt til i en liste. Når du har laget en avkrysningsboks som tilleggsvalg, og brukt ordet "nyhetsbrev" i tittelen/alternativet på denne, vil alle som huker av, bli ført over som en aktiv "subscriber" i Mailchimp. 

  • Synkroniseringen vil starte straks du trykker "Lagre" i veiviseren for tilkobling. Det kan ta inntil noen minutter før alt er synkronisert.

  • Checkin kobler seg på Mailchimp sin "e-commerce" løsning og sender over data om konferansenavn, billett type og billettpris slik at du kan segmentere på dette senere.