Innsjekkspunkt med adgangskontroll

Hvis du planlegger et arrangement med flere avgrensede områder og ønsker å begrense adgangen basert på ulike billettyper, kan du opprette adgangskontroll med innsjekkspunkter.

Innsjekk med adgangkontroll fra nettleseren på mac eller PC

Gå rett til...

Hvordan sette opp innsjekkspunkter med adgangskontroll

Innsjekk med adgangkontroll fra nettleseren på mac eller PC

Innsjekk med adgangskontroll i Checkin appen

 

Hvordan sette opp innsjekkspunkter med adgangskontroll

  1. Opprett arrangementet ditt ved å inkludere alle de forskjellige billettypene du trenger. Det er viktig at arrangementet er av en "fysisk" karakter for at du skal kunne benytte deg av adgangskontrollen.
  2. Gå til bestillingsammendraget. Her går du videre til "Adgangskontroll".



  3. Trykk "Legg til" for å legge inn det første innsjekkspunktet. 
  4. Skriv inn navnet på adgangen du vil legge til, det kan være navnet på møterommet, scenen, seminaret, etc. Videre, velger du på hvilken måte du øsnker å registrere dem, om de skal kunne slippes inn flere ganger og telle passeringer, om du skal scanne både inn og ut, eller om de kun skal slippes inn en gang.  NB! Bruk "Tell passeringer" om du skal bruke appen til å sjekke inn i adgangpunktet. 



    NB! Skal du bruke appen til å skanne inn deltakere for adgangspunktet må du velge "Tell passeringer". De andre alternativene er ikke støttet i appen. 



  5. I neste trinn kan du legge til hvilke billett(er) som skal kunne passere innsjekkspunktet. Du kan også legge til på tilleggsvalg-nivå. Husk å merke av for "Synlig i skanneren og på billetten" i innstillingene for billetten (dette gjøres i oppsettet). Hvis du ikke bruker bookingmodulen, kan du hoppe over feltet "brukere som er sjekket inn på denne datoen".



    Klikk på "Legg til kobling" for å legge til koblingen, og den vil bli inkludert i oversikten.

For å redigere og legge til flere koblinger eller billetter bruker man hurtigtastene. 



Innsjekk med adgangskontroll fra nettleseren på mac eller PC (kun desktop)

  1. Når man skal gjennomføre adgangskontrollen går man tilbake til bestillingsammendraget og inn til "Adgang".



  2. Her velger man hvilket av kontrollpunktene man skal gjøre innsjekk for.

  3. Når du trykker åpne kan du starte scanningen, eller søke vedkommende opp i søkefeltet. 



  4. Start scanningen eller registrer vedkommende ved å huke av. 

Har du ikke desktop tilgjengelig (mac eller pc) anbefaler vi å laste ned Checkin Event appen fra appStore eller Google play store. Husk da å velge "tell passeringer" i opprettelsen av innsjekkspunktet. 

 

Innsjekk med adgangkontroll i Checkin appen

  1. Opprett innsjekkspunkter for arrangementet ditt i Checkin.no i nettleseren, se instruksjon ovenfor.
  2. Last ned Checkin appen til din mobil og logg inn. Du må ha blitt gitt tilgang fra en administrator eller fått brukernavn og passord for å kunne gå inn i skanneren. 



  3. Velg arrangørkonto og arrangement som skal skannes. 



  4. Gå inn til scanneren.



  5. Velg hvilket innsjekkspunkt du ønsker å sjekke inn for fra listen. 



  6. Start scanningen.