Referanser

Teateret: vokser raskere enn antatt med automatisk påmeldingssystem

Gir Checkin æren for den smidige arrangementsflyten og veksten de opplever, og er spesielt fornøyd med det berømte setekartet. 

 

Teateret 700
sparkle
Amir Teateret 300

Det tar kort tid for oss å opprette, drive og avslutte et arrangement i Checkin, mye mindre enn før. Dette er en viktig fordel for oss som ikke har så stor administrasjon, men likevel har 300-400 arrangementer per år!

Amir Shafei Fard, Daglig Leder
Teateret i Kristiansand

Teateret

Kristiansand

Type arrangementer

Kulturarrangementer, konserter og konferanser for næringslivet

Etablert i

2018

Har brukt Checkin siden

2021

Sentrumsnært kulturhus for gjester i alle aldre

Vi møter Amir Shafei Fard, daglig leder i Teateret, som har en fantastisk beliggenhet midt i sentrum av byen, nesten helt nede ved sjøen i Kongens gate 2 i Kristiansand. Amir er tydelig stolt over det flotte bygget, som ble oppført i 1976, vernet i 2011, fullstendig rehabilitert, og deretter åpnet som Teateret i 2018.

 

Teateret drives som et flerbruks kulturhus med restaurant, kafé og små og store saler for ulike typer arrangementer, enten det er teaterforestillinger, konserter, stand up-shows eller arrangementer for næringslivet. Kundene til Teateret er eventarrangørene, mens gjestene er de som kommer på arrangementene. I denne gruppen er det både barn, ungdom, voksne, eldre og ansatte i bedrifter.

speed

Se Amir fortelle om deres erfaringer med å bruke Checkin som påmeldingssystem til deres arrangementer. 

Mangfold, mat og mingling

Og akkurat dette mangfoldet av arrangementer, kombinert med muligheten for å nyte et bedre måltid i restauranten og kaféen, gjør dette helt spesielle huset til en sosial og trivelig arena hvor det er spennende og kjekt å være. Gjester fra ulike arrangementer møter hverandre i korridorene og på spisestedene, og de ansatte trives godt med å ta seg av de besøkende og ha mange baller i luften.

Spesielt har restauranten og kaféen de siste årene blomstret, og Amir mener at det er med på å bygge opp arrangementsdelen av kulturhuset. Helhetsopplevelsene gjør at Teateret blir et stadig mer ettertraktet sted og en hyggelig møteplass for byens innbyggere. Atmosfæren oppleves ikke som stiv, i motsetning til på en del andre selskapslokaler og hoteller, men som livlig og uformell.

Poteten med Pippi-attitude

Selv om Amir er daglig leder, er han en «potet», på lik linje med alle de andre som jobber der. Han tar seg av alt fra kundekontakt, bookinger og håndtering av Checkin-systemet til å stå i baren eller servere gjester. Det viktigste er å skape gode arrangementsopplevelser for kundene og gjestene.

Arrangementene er nemlig veldig viktige for Teateret, enten de er kulturelle, for næringslivet, fra privat eller offentlig sektor, små eller store. Det er de som er hovedattraksjonen på huset, med gastronomiske opplevelser som en god nummer to!

De streber derfor alltid etter å oppfylle arrangørenes ønsker, som er vidt forskjellige. - Noen kunder er mest opptatt av det sosiale med fest og moro, mens for andre kunder skal det scenetekniske være i fokus, forklarer Amir. – Noen ønsker tilleggsaktiviteter som for eksempel vin- eller ginsmaking.

«Vi er definitivt ikke A4, og heller ikke redd for å gjøre ting annerledes eller prøve nye ting. Vi sier som Pippi: Dette har vi ikke gjort før, så det klarer vi sikkert! Kanskje litt i likhet med Checkin, som alltid prøver å finne løsninger på sine kunders utfordringer og ønsker»

Amir Shafei Fard

Hvorfor Amir digger Checkin

Teateret åpnet hovedscenen i 2018. Da hadde de allerede bestemt seg for at all påmelding, informasjon og kommunikasjon i forbindelse med arrangementer skulle foregå via deres egen nettside. Dette for å samle alt på én plattform for bedre oversikt, flyt og effektivitet både for dem, kundene deres og gjestene.

«Checkin kunne tilby oss en nettside-integrert plattform med arrangementskalender, billettsystem og kommunikasjonsmuligheter, som i tillegg hadde interaktivt setekart. Sistnevnte var kanskje det aller viktigste, og med Checkin skjønte vi fort at løsningen var perfekt for oss som lever av å selge seteplasser!»

Full oversikt over mange arrangementer

Amir skryter av at verktøyet er veldig ryddig og oversiktlig. Det er praktisk å ha alle arrangementene samlet på én og samme plattform, og de har godt innblikk i de ulike påmeldingene. Her kan de også lett håndtere alle spesialønskene fra arrangørene. Absolutt alle funksjonene var ikke på plass fra første sekund, men sammen med Checkin ble de utviklet etter hvert, og tilpasset deres bruk.

Ambisjonen da vi startet opp var å avholde 365 arrangementer i året. Det gikk ganske raskt over det, minnes Amir. Med 4 saler de leier ut og opptil 6-7 arrangementer for dagen, blir det fort ganske mange arrangementer.

«Det tar kort tid for oss å opprette, drive og avslutte et arrangement i Checkin, mye mindre enn før. Dette er en viktig fordel for oss som ikke har så stor administrasjon, men likevel har 300-400 arrangementer per år!»

Stort vekstpotensiale for fremtiden

Etter at de tok i bruk påmeldingssystemet til Checkin, opplever Teateret at de vokser litt raskere enn det de egentlig forventet. De har mange gjester, både på arrangementer og i restauranten, og får gradvis større nasjonal oppmerksomhet. 

For Teateret er det viktig å kunne tilby kvalitet i alle ledd. Derfor ønsker de ikke bare å fokusere på kvantitet og vekst, men hele tiden være bevisste på å opprettholde den gode kvaliteten i takt med veksten.

– Men det blir jo et luksusproblem, bekrefter Amir med glimt i øyet. Han ser definitivt lyst på fremtiden til Teateret, og vil oppfordre andre aktører til å velge påmeldingssystemet til Checkin for å spare tid og frustrasjon, og for å øke omsetningen!

Vil du oppleve hvordan Checkin kan hjelpe deg?

  • Øke billettsalget ved bruk av vårt påmeldingsskjema
  • Spare tid når du håndterer endringer på bestillinger
  • Spare tid og penger ved å bruke Checkin sine regnskapsrapporter, og
  • Koble Checkin med andre systemer du allerede bruker