Earlybird billetter

En earlybird kampanje kan benyttes som et verktøy for å kickstarte billettsalget! Les videre for å se hvordan du kan sette opp dette i Checkin!

Earlybird

En såkalt "Earlybird" - kampanje kan gjøres på to måter i Checkin:

  • Egen billett: Man kan lage en egen billett med en redusert pris med synlighet i en bestemt periode
  • Rabattkode: Man kan lage en egen earlybird rabattkode med en tidsbestemt virkeperiode

 

Egen billett med en redusert pris og med synlighet i en bestemt periode

For å kjøre en salgsperiode med earlybird pris, kan man opprette en egen billett for dette, i tillegg til billetten med ordinær pris.

 

Tips! Det kan være lurt å planlegge på forhånd hvor lenge "earlybird" perioden skal vare og opplyse om dette i beskrivelsen av billetten. Hold deg til din strategi slik at kjøperne opplever at du er til å stole på og at det er en grunn til å skulle kjøpe i earlybird perioden neste gang du selger billetter. 

 

Gå til steget "Billetter". 

 

 

Opprett ønsket antall billetter, her har vi i eksempelet lagt til en standard billett til kr 700,- og en earlybird billett til kr 500,-. 

 

 

Du kan koble samme tilleggsvalg til disse to billettene, slik at du likevel kun har en liste for hvert tilleggsvalg. 

Når du har opprettet billettene endrer man synligheten for billetten i "Avansert" ved å trykke på blyanten. Hvis earlybird billettene skal være i salg fra for eksempel den 06.10-17.11, legger vi inn dette, og går deretter inn på standard billetten og åpner tidsrommet for salg av standard billetten den 17.11 frem til salgsslutt. Dette gjør at earlybird billetten automatisk vil fjernes fra påmeldingsskjemaet etter den valgte perioden er ferdig, og standard billetten automatisk overtar salget etter dette.

 

 

 

Da har du opprettet dine billetter. Følg med på salget i bestillingsammendraget. 

 

Earlybird rabattkode med en tidsbestemt virkeperiode

Noen velger å dele en kode som gir rabatt i en tidsbestemt periode, i stedet for en ekstra billett. Koden kan deles i kampanjer gjennom for eksempel e-post eller andre reklamekampanjer. 

 

Slik gjør du det: 

Fullfør oppsettet for arrangementet ditt inkludert de billettypene du skal ha med. En rabattkode kan legges til når som helst etter at billettene er lagt til i oppsettet, se etter fanen "Verktøy" i venstre menylinje.

 

 

Trykk "legg til rabatt". Her får man mulighet til å føre opp en rabatt på flere ulike måter, men for earlybird er det vanlig å bruke rabattkode som trigger. Se eksempelet for hvordan det kan legges til. Husk å sette inn periodebegrensning og hvilke billetter rabatten skal gjelde for. 

 

 

Trykk "Legg til" for å aktivere rabattkoden. Den kan endres eller slettes når som helst. Rabattkoden kan deles i markedførings e-post eller til spesielt inviterte. 

 

Les mer om markedsføring og hvordan bygge en god earlybird-kampanje i bloggen vår!