Fagdag: Medier og gaming 2019
Fagdag: Medier og gaming 2019

Fagdag: Medier og gaming 2019

Tidspunkt
26.09 08:00 - 27.09.2019 12:00

Påmeldingsfrist
27.09.2019 08:00

Påmeldingen er stengt

Arrangør
Medier24

Sted

Åpen Scene, Badstugata 2, 0183 Oslo, Norge

Alt du trenger å vite om medienes, sponsorenes, gamernes og annonsørenes tanker om e-sport og gaming. 

Pris 1490,-  

 

Alle snakker om gaming, men hvem gjør noe med det? Medier24 samler hele bransjen - alt fra annonsørene til mediene, gamerne og sponsorene til et halvdagsseminar der vi spør oss: Hva må vi gjøre for å løfte e-sport/gaming i Norge - og hvordan kan vi både tjene penger på det - og skaffe oss gjennomslag i en spennende målgruppe? 

Vi stiller oss flere spørsmål - og får svar fra de fremste ekspertene i norden. 

 

Program

08:00-08:30: Registrering og mingling

08:30: Velkommen

08:35: Nordens største e-sportslag har lyktes; dette kan media lære fra Ninjas in Pyjamas Hicham Chahine, styreleder, Ninjas in Pyjamas

08:50: Mediene letter på sløret:
Dette vil TV 2 med sin e-sportssatsing. 
Nina Wergeland, leder rettighetsutvikling i TV2. 

Hva tenker Amedia på bakgrunn av gjennomført testing av e-sport-innhold? Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia.

Og; Så mye spiller og ser Norge på gaming og e-sport. Øyvind Helland, rådgiver Gaming/E-sport NRK

09:30: Kaffepause

09:45: Hva tenker vi som sponsorer og annonsører? Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør, DNB, Camilla Forberg, direktør strategisk brand og markedsføring, Telia og Nils Martin Øyo, assisterende salgssjef, Elkjøp Norge

10:15: En av verdens beste gamere - nå journalist: Hva kan mediene lære? Jonas Alsaker Vikan, tidl. ESL - nå Adresseavisen

10:40: Slik bygger du publikummet ditt Joachim «Noobwork» Haraldsen, youtuber

11:00: Kaffepause

11:15 - Vi bygger opp e-sport i Norge; her er våre utfordringer Harald Strømme, styreformann Good Game

11:35-12:00: Debatt Harald Strømme (Good Game), Jonas Alsaker Vikan (Adresseavisen), Øystein Larbøl (MKTG), Nils Martin Øyo (Elkjøp)