Dette er kurset for deg som har grunnleggende engelsk kunnskaper fra før, men som ønsker å bli enda mer komfortabel med å snakke engelsk med turister. Lær de mest vanlige og nyttige uttrykk som brukes når turistene kommer til din butikk, restaurant eller hotell. Kurset legger vekt på muntlig kommunikasjon og mye aktiv øvelse.

Mål

Etter fullført kurs, vil deltakerne kunne:
- Mestre vanlige ord og uttrykk som brukes i kundebehandling og salg
- Øve på flyt i språket og føle seg komfortabel med å tilnærme seg turister på engelsk
- Bli bedre kjent med hva som forventes av utenlandske kunder
- Øve på mersalg på engelsk
- Presentere egen virksomhet og seg selv på engelsk 
- Etterlate et godt inntrykk av norsk service
- Behandle klager på en høflig måte 

Innhold

Dag 1 - 15. mai:

Gi turistene et godt første inntrykk:
- vanlige ord og uttrykk
- høfligheter
- utlendingers forventninger
 
Dag 2 - 22. mai:
 
Det lille ekstra:
- øve på flyt i språket
- behandling av klager og negative kunder
- mersalg
 
Dag 3 - 29. mai:
 
Velkommen tilbake:
- etterlat et godt inntrykk av nordmenn og Norge
- frist kundene til gjenkjøp
- small talk
 
Et godt inntrykk av Norge skapes når turister får et godt inntrykk av nordmenn. De fleste turister vil kun møte nordmenn gjennom handel. Da er det ekstra viktig at disse møtene er hyggelige og positive. Det er mye enklere å gi turister god service når du selv er komfortabelt med å snakke engelsk og vet hvilke forventninger turister fra andre land har. 
 
Om læreren
 
Clare Jortveit er daglig leder på Aftenskolen. Hun har vokst opp i USA og bodd i Norge i over 20 år. Hun har tidligere jobbet med reiselivsaktører som rådgiver for NHO Agder og har undervist engelsk  i over 10 år. Hun er veldig glad i Sørlandet og er opptatt av å gi turister et fantastisk inntrykk av Norge.