Checkin går nå inn i en ny fase. Etter 15 år som daglig leder gir gründer Kristian Løining stafettpinnen videre til Christian Stavik.
«Checkin er allerede en ekstraordinær historie. Det Kristian har bygget fra garasjeloftet til det selskapet er nå, er spesielt,» sier vår påtroppende CEO, Christian Stavik.
Checkin ble startet i 2008 av Kristian Løining som et hobbyprosjekt, og har gjennom årene vokst til å bli en av Norges ledende aktører innen billett- og påmeldingssystemer for kurs, konferanser og arrangementer. Og det er nettopp denne reisen – og relasjonen til kundene – som nå skal tas videre.
Stavik kommer fra rollen som Chief Technology Officer i utdanningskonsernet Noroff, hvor han på femte året har vært med på å bygge selskapet fra en nasjonal aktør til et selskap med nordisk avtrykk. Han har dessuten nesten 20 års ledererfaring fra medieselskaper som Fædrelandsvennen og Berlingske Media, og arbeidet med vekst og digital utvikling.
Han ser et enormt potensiale for videre vekst:
« Det er en enorm mulighet til å bygge noe veldig flott med utgangspunkt i Kristiansand – et sted hvor de aller flinkeste og mest ambisiøse skal ha lyst til å være», forteller han.
Han trekker også frem det sterke engasjementet i teamet:
"De ansatte i Checkin snakker med stjerner i øynene om kundene våre – og det er tydelig at vi har en kultur bygget rundt en enkel, men kraftfull idé: Vi lykkes når kundene våre lykkes."
Christian overtar roret i en tid hvor Checkin som selskap har stor fart, men ambisjonene er enda større. Samtidig tar Kristian Løining en ny rolle der han vil fokusere fullt på videreutviklingen av vår unike betalingsløsning CheckinPay.
« Det er en modningsprosess å gi fra seg ‘babyen’, men jeg er trygg på at Christian er den rette til å ta Checkin videre. Selskapet står foran en spennende vekstreise, og jeg gleder meg til å bidra videre på produkt- og innovasjonssiden», sier Kristian.
Vi ønsker Christian Stavik hjertelig velkommen som ny CEO i Checkin fra 15. august 2025.
Checkin er i sterk vekst, og vi står klare for neste steg – både i Norge og i Norden.
Sammen med kundene våre skal vi videreutvikle en billett- og påmeldingsløsning som ikke bare forenkler arbeidshverdagen, men også gir en bedre opplevelse for deltakerne. Vi tror på å lytte tett våre kunders behov, teste oss frem og hele tiden forbedre oss – med mål om å gjøre kundene våre enda bedre i det de allerede gjør best.
Vi gleder oss til neste kapittel, med samme mål som alltid: å hjelpe våre kunder med å skape magiske opplevelser deltakerne vil huske.